• K歌情人》是一部華納兄弟推出的愛情喜劇電影,由休·葛蘭茱兒·芭莉摩主演
  • 敘述一位過氣的80年代流行巨星艾力斯·佛萊契,受到青春偶像柯拉的邀歌,佛萊契決定把握此重返樂壇的大好時機,卻苦於寫不出好歌詞,
  • 直到幫他照顧花草的蘇菲·費雪出現。兩人除了創作動人好歌外,也譜出一段戀曲。
  •   
  • Don’t Write Me Off
    別放棄我 
    It’s never been easy for me
    To find words that go along with a melody
    配合旋律填詞對我而言向來不是件容易事
    But this time there’s actually something on my mind
    然而這次我確實有所靈感
    So please forgive these few brief awkward lines
    所以請原諒那些簡拙的詞句
    Since I met you my whole life has changed
    自從遇見你,我的人生全然改變
    It’s not just my furniture you’ve re-arranged
    改變不在於你重新擺設我的家具
    I was living in the past but somehow you’ve brought me back
    在於你將活在過去的我拉回至現在
    And I haven’t felt like this since before Frankie said relax
    已經許久沒有這種感覺了
    And now I know based on my track record
    儘管心裡明白,根據我過去的紀錄
    I might not seem like the safest bet
    我或許並非最安全的賭注
    All I’m asking you
    我只想請求你
    is don’t write me off, just yet
    還不要放棄我
    For years I’ve been telling myself the same old story
    多年來,不斷老調重彈地告訴自己
    That I’m happy to live off my so-called former glories
    樂於活在我所謂的輝煌歷史中
    But you’ve given me a reason to take another chance
    但你已給予我再冒險的理由
    Now I need you despite the fact that you’ve killed all my plants
    如今我需要你,儘管你已害死我所有植物
    And now I know that i’ve already blown more chances
    then anyone should ever get
    儘管明白我已錯過了多於任何人所應有的機會
    All I’m asking you
    我只想請求你
    is don’t write me off, just yet
    還不要放棄我
    Don’t write me off, just yet
    別放棄我

arrow
arrow
    全站熱搜

    Ruth Ai-Ying 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()